Δεν έχετε συνδεθεί - Login | Register
  • Homepage
  • Προορισμοί
    • Ρώμη
    • Πράγα
    • Βουδαπέστη
    • Κωνσταντινούπολη
    • Λονδίνο
    • Παρίσι
    • Λισαβόνα
    • Βενετία
    • Βαρκελώνη
    • Άμστερνταμ
  • Tips Για το Ταξίδι
    • Η τέχνη του Πακεταρίσματος
      • Πακεταρίσμα με επίπεδα
      • Πακεταρίσμα σε ρολό
      • Πακεταρίσμα σε “μπόγο”
    • Πριν το ταξίδι
    • Packing List
    • Κατά την διάρκεια του ταξιδιού
    • Κατηγορίες ξενοδοχείων
    • Roma Pass
    • Το Μετρό στην Πράγα
  • Photo Gallery
  • Προφίλ
Blog Post

Κατηγορίες ξενοδοχείων

23 Φεβ 2014
Comment are off
touradminuser

Κατηγορίες ξενοδοχείωνΤα συστήματα κατάταξης ξενοδοχείων σε κατηγορίες προέκυψαν από την ανάγκη των ταξιδιωτών για αξιόπιστη πληροφόρηση, σχετικά με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, εγκαταστάσεις και ανέσεις. H πιστοποίηση ενός ξενοδοχείου με έναν αριθμό αστέρων αποτελεί για τον επισκέπτη μια διαβεβαίωση ότι το ξενοδοχείο θα του παρέχει υπηρεσίες, σύμφωνες με τις προδιαγραφές της αντίστοιχης κατηγορίας.

hotel serviceΤο πιο διαδεδομένο και διεθνώς αποδεκτό σύστημα κατηγοριοποίησης των ξενοδοχείων είναι το σύστημα ταξινόμησης με αστέρια από ένα (*) έως πέντε (*****)
Το σύστημα αυτό αν και σε πολλές χώρες προϋπήρχε καθιερώθηκε και επίσημα από τον οργανισμό HOTREC (Hotels, Restaurants & Cafés in Europe κάτω από την αιγίδα του οποίου βρίσκονται 39 ενώσεις από 24 ευρωπαϊκές χώρες) ο οποίος το 2007 συνέταξε European Hospitality Quality scheme (EHQ) που έχει διαπιστευτεί από τους υφιστάμενους εθνικούς φορείς ελέγχου για την αξιολόγηση των ξενοδοχείων κάθε ευρωπαϊκής χώρας

European Hotelstars UnionΥπό την αιγίδα της HOTREC, οι ξενοδοχειακές οργανώσεις της Αυστρίας, της Τσεχικής Δημοκρατίας, της Γερμανίας, της Ουγγαρίας, της Ολλανδίας, της Σουηδίας και της Ελβετίας δημιούργησαν την «European Hotelstars Union» τον Σεπτέμβριο του 2009.
Το σύστημα αυτό άρχισε να ισχύει στις χώρες αυτές τον Ιανουάριο του 2010, με εξαίρεση την Ουγγαρία, την Ελβετία και την Ολλανδία, οι οποίες είχαν επιλέξει μεταγενέστερες ημερομηνίες για την αλλαγή. Αργότερα περισσότερες χώρες έχουν προσχωρήσει στην HOTREC υιοθετώντας το σύστημα της «ένωσης hotelstars»: η Εσθονία (2011), η Λετονία (2011), η Λιθουανία (2011), το Λουξεμβούργο (2011), η Μάλτα (2012), το Βέλγιο (2013), η Δανία (2013) και η Ελλάδα (2013).
Το σύστημα «European Hotelstars Union» βασίζεται στο προγενέστερο γερμανικό σύστημα hotelstars που είχαν ευρέως επηρεάσει τις ταξινομήσεις των ξενοδοχείων στο κέντρο της Ευρώπης, με πέντε αστέρια και Superior σήμα extra σημαίας .
Αντί για ένα ελάχιστο μέγεθος του δωματίου και απαιτούμενες εγκαταστάσεις ντους (π.χ. μια μπανιέρα σε ένα ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων ), υπάρχει ένας κατάλογος κριτηρίων με 21 τίτλους που περιλαμβάνει 270 στοιχεία, τα οποίων μερικά είναι υποχρεωτικά για ένα «αστέρι» και άλλα προαιρετικά .

Τα κύρια κριτήρια αφορούν

  1. Συνθήκες Καθαριότητας και Υγιεινής,
  2. Γενική κατάσταση
  3. Γενική Εντύπωση του ξενοδοχείου

Συνθήκες Καθαριότητας και ΥγιεινήςΣτον κατάλογο των κριτηρίων, η ύπαρξη κάθε κριτηρίου δίνει στον ξενοδοχείο έναν συγκεκριμένο αριθμό βαθμών. Κάθε κατηγορία ξενοδοχείου Hotelstars απαιτεί ένα σύνολο βαθμών, εκτός από ορισμένα κριτήρια που είναι υποχρεωτικά για το κάθε επίπεδο. Η ελάχιστη απαίτηση για το σημαία Superior, απαιτεί το ίδιο άθροισμα των βαθμών για την επόμενη κατηγορία ξενοδοχείου Hotelstars η οποία όμως δεν απονεμήθηκε λόγω έλλειψης τουλάχιστον ενός υποχρεωτικού κριτηρίου.
Σε ξενοδοχεία με τρία έως πέντε αστέρια, η «European Hotelstars Union» χρησιμοποιεί συχνά μυστικούς επισκέπτες για να ελέγξει την ποιότητα των υπηρεσιών του κάθε ξενοδοχείου.

 

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τα ελάχιστα υποχρεωτικά κριτήρια (minimum of standards) που πρέπει να πληρούν τα προς κατάταξη ξενοδοχεία ανά κατηγορία αστέρων

Κατηγορία Hotelstars

Απόσπασμα του καταλόγου των κριτηρίων

 *

Τουριστικό
(touristic)

  • 100% των δωματίων έχουν ντους / WC ή μπανιέρα / WC
  • Καθημερινός καθαρισμός δωματίου
  • 100% των δωματίων έχουν έγχρωμη τηλεόραση μαζί με τηλεχειριστήριο
  • Τραπέζι και καρέκλα
  • Σαπούνι ή αφρόλουτρο
  • Reception
  • Φαξ στη ρεσεψιόν
  • Διαθέσιμο τηλέφωνο για τους επισκέπτες
  • Πρωινό
  • Ποτά και τρόφιμα προσφέρονται στο ξενοδοχείο
  • δυνατότητα φύλαξης πολύτιμων αντικειμένων

*S

Superior Τουριστικό

Η Superior σημαία παρέχεται όταν οι συμπληρωματικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης και  διαμονής δεν είναι επαρκής για το επόμενο αστέρι. Οι εγκαταστάσεις μπάνιου είναι συνήθως στο ίδιο επίπεδο όπως των δύο αστέρων ξενοδοχεία, αλλά κατασκευασμένες από φθηνότερα υλικά.
 **

Τυπικό
(standard)

Όλα τα κριτήρια  των ξενοδοχείων με ένα αστέρι (*) και επιπλέον: 

  • πρωινό σε μπουφέ
  • Φωτιστικό στο κομοδίνο δίπλα στο κρεβάτι
  • Αφρόλουτρο ή τζελ μπανιου
  • Πετσέτες μπάνιου
  • Λευκά είδη επιπλέον
  • Προσφορά των προϊόντων υγιεινής (π.χ. οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα, προϊόντα ξυρίσματος)
  • Δεκτές οι Πιστωτικές Κάρτες

**S

Superior Τυπικό

Η Superior σημαία παρέχεται όταν οι συμπληρωματικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης και  διαμονής δεν είναι επαρκής για το επόμενο αστέρι. Τα τυπικό  Superior προσφέρουν συνήθως το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών όπως τα ξενοδοχεία τριών αστέρων, αλλά οι εσωτερικοί χώροι του ξενοδοχείου είναι μικρότεροι και από φτηνότερα υλικά, συνεπώς τα τρία αστέρια δεν πρέπει να χορηγούνται από τον φορέα επιθεώρησης. Για την κατάταξη στην κατηγορία Superior Τυπικό δεν απαιτείτε επίσκεψη από «μυστικό» επισκέπτη του αρμόδιου φορέα.
 ***

Άνετο (comfort)

Όλα τα κριτήρια  των ξενοδοχείων με δύο αστέρια (**) και επιπλέον:

  • Ανοιχτή υποδοχή (reception) 14 ώρες,  και προσβάσιμο μέσω τηλεφώνου 24 ώρες εντός  και εκτός ξενοδοχείου, δίγλωσσο προσωπικό (π.χ. γερμανικά / αγγλικά)
  • Τριθέσιος, διθέσιος και μονοθέσιος καναπές στη ρεσεψιόν, υπηρεσία αποσκευών
  • Ποτά προσφέρονται στο δωμάτιο
  • Τηλέφωνο στο δωμάτιο
  • Πρόσβαση στο Internet στο δωμάτιο ή στους δημόσιους χώρους του ξενοδοχείου
  • Εγκατάσταση θέρμανσης στο μπάνιο, στεγνωτήρα μαλλιών, χαρτομάντιλα καθαρισμού
  • Καθρέφτης, θέση για τις αποσκευές / βαλίτσα
  • Σετ ραπτικής, βερνίκι παπουτσιών, υπηρεσία πλυσίματος και σιδερώματος ρούχων
  • Πρόσθετο μαξιλάρι και κουβέρτα
  • Σύστημα καταγραφής διαχείρισης παραπόνων

***S

Superior Άνετο

Η Superior σημαία παρέχεται όταν οι συμπληρωματικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης και  διαμονής δεν είναι επαρκής για το επόμενο αστέρι. Οι εγκαταστάσεις διαμονής για ένα superior ξενοδοχείο πρέπει να είναι σε ένα σύγχρονο επίπεδο,  πλήρως ανακαινισμένες και  ελέγχονται τακτικά.
 ****

1ης Κατηγορίας (1st class)

Όλα τα κριτήρια  των ξενοδοχείων με τρία αστέρια (***) και επιπλέον:

  • Ένα άνετο κάθισμα (πολυθρόνα/ καναπές) με τραπέζι
  • Μπουρνούζι και Παντόφλες, εφόσον ζητηθούν
  • Προϊόντα ατομικής υγιεινής σε μπουκαλάκια στο δωμάτιο
  • Πρόσβαση στο διαδίκτυο στα δωμάτια, Internet Corner για τους πελάτες,
  • Επαγγελματική υποστήριξη μέσα στο ξενοδοχείο για Information Technology
  • Lobby με καθίσματα και υπηρεσία παροχής ποτών
  • Μπαρ (ξεχωριστός χώρος όπου σερβίρονται ποτά τουλάχιστον 6 μέρες την
    εβδομάδα)
  • Breakfast buffet με service ή αντίστοιχο Breakfast menu card μέσω room service
  • Minibar / Room service για ποτά σε 24ωρη βάση
  • Εστιατόριο à la carte ανοιχτό τουλάχιστον 6 μέρες τη βδομάδα 

****S

Superior 1ης Κατηγορίας

Η Superior σημαία παρέχεται όταν το ξενοδοχείο πρώτης κατηγορίας διαθέτει αποδεδειγμένη υψηλή ποιότητα, όχι μόνο στα δωμάτια. Τα superior ξενοδοχεία παρέχουν πρόσθετες εγκαταστάσεις στο ξενοδοχείο όπως σάουνα ή γυμναστήριο. Η ποιότητα ελέγχεται τακτικά από μυστικούς πελάτες της υπηρεσίας επιθεώρησης
 *****

Πολυτελείας

Όλα τα κριτήρια  των ξενοδοχείων με τέσσερα αστέρια (****) και επιπλέον:

  • Ευρύχωρη αίθουσα υποδοχής με διάφορα καθίσματα και υπηρεσία παροχή ποτών
  • Πολύγλωσσο προσωπικό στην Ρεσεψιόν (Ελληνικά/Αγγλικά και τουλάχιστον μία ακόμη ξένη γλώσσα)
  • Doorman-service, valet parking
  • Concierge, Page Boy
  • Υποδοχή κάθε πελάτη με φρέσκα λουλούδια ή δώρα στο δωμάτιο
  • Minibar και Room Service για φαγητό και ποτά σε 24ωρη βάση
  • Εστιατόριο à la carte ανοιχτό τουλάχιστον 7 μέρες τη βδομάδα
  • Πρόσθετα καλλυντικά προϊόντα στο Δωμάτιο (π.χ. σκουφάκι ντους, λίμα νυχιών,βαμβάκι, μπατονέτες, κλπ.)
  • Διαδίκτυο & PC στο δωμάτιο (μετά από αίτηση)
  • Σιδέρωμα (επιστροφή σε 1 ώρα)
  • Γυαλιστικά υποδημάτων στο δωμάτιο, Στιλβωτική μηχανή στο ξενοδοχείο
  • Evening Turn down service / Evening Service
  • Mystery guesting.

 

*****S

Superior Πολυτελείας

Τα ξενοδοχεία πολυτελείας πέντε αστέρων πρέπει να επιτύχουν υψηλές προσδοκίες παροχής υπηρεσίας διεθνών πελατών. Το Superior Luxury αστέρι απονέμεται μόνο εξαιρετικές περιπτώσεις εξυπηρέτησης πελατών.

TakeaTour
  • Συμβουλές Κατά την διάρκεια του ταξιδιούΣυμβουλές Κατά την διάρκεια του ταξιδιού

    Πάρτε μαζί σας μία χειραποσκευή όπου θα έχει μέσα…

  • Χάρτης Πράγας με Αξιοθέατα

    [su_spoiler title="1. Εβραϊκή Συνοικία (Josefov)..." icon="arrow-circle-1"] Οι…

  • Τραμ στη Λισαβόνα

    [su_lightbox src="//www.youtube.com/watch?v=_tiTp581IqU"][su_button] Πατήστε εδώ…

  • Στο Παρίσι την άνοιξη…

    Δεν υπάρχει εποχή που να μην είναι κατάλληλη να…

  • Το Μετρό στην Πράγα

    Το μετρό της Πράγας είναι αυτό που χρησιμοποιείται…

  • Χάρτης της Ρώμης με σημεία Ενδιαφέροντος

    1 Η Βασιλική του Αγίου Πέτρου (Basilica di San Pietro) info 4 Πιάτσα…

  • Roma Pass

    Για τους τουρίστες προσφέρεται το πάσο Roma (Roma Pass) στο…

  • Η Πράγα μέσα από το Φακό

    Βρεθήκαμε με την βραβευμένη Φωτογράφο Αλίκη…

  • Dress code... στη Ρώμη

    bella presenza Οι ιταλοί ντύνονται καλά και δείχνουν να…

  • Miradouros de Lisboa – Σημεία με Θέα

    Η Λισαβόνα είναι γραφική λόγω της όμορφης τοποθεσίας…

  • Παρίσι χάρτης με αξιοθέατα

    1 Αψίδα του Θριάμβου info 4 Μουσείο του Λούβρου (Musée du…

  • Καφέ Στη Λισαβόνα

    Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι αγαπούν τον καφέ και τα…

  • Ρεσίφε Recife Pernambuco Travel Guide

    Ελλάδα - Ακτή Ελεφαντοστού 2-1 Η ώρα λίγο πριν τη μια,…

  • Κατηγορίες ξενοδοχείων

    Τα συστήματα κατάταξης ξενοδοχείων σε κατηγορίες…

  • Szentendre

    Τα κύματα των Σέρβων Προσφύγων του 19ου αιώνα…

Πρόσφατα Άρθρα
  • Η Πράγα μέσα από το Φακό
  • Στο Παρίσι την άνοιξη…
  • Ντελφτ
  • Ρομαντικοί Προορισμοί την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου
  • Λισαβόνα Χάρτης με αξιοθέατα
Επικοινωνήστε με το Take A tour
  1. Name *
    * Please enter your name
  2. Email *
    * Please enter a valid email address
  3. Message *
    * Please enter message
Ταξίδια Take A Tour Copyright 2013